try

Monday, February 18, 2013

Bila berdikari



Assalamualaikum :)


 (edisi rempit)

 Dulu masa belajar kat kolej aku selalu makan kat kedai tepi jalan je. siyes jimat bai. dah lah murah, sedap pulak. sarapan tak payah cakap, confirm selalu skip. terus makan tengahhari. mula-mula dulu aku selalu order nasi bujang je. tapi nak bunyi sedap nasi STANDART ayam. menu petang mesti mee bandung. setiap hari aku order tanpa kenal erti bosan. wahahaha.


meja kegemaran. sampai kedai ambil remort, surat khabar, tuju kipas (seperti gambar di atas) dan order makanan. ni bila time clear. tak clear jangan harap. kah3. (selalunya kedai ni penuh ngan student lelaki.)



Selepas itu tanpa diduga citarasa aku telah beralih arah. aku suka lunch kat kedai ni. nama kedai pun kedai ayam KFC bai. mana nak dapat kedai kecik tepi jalan nama macam tu. kalau ade masak lemak labu kat tray pertama memang tu yang aku cekaw dulu. kemudian baru ayam TORENG. hik3. 



Bila bulan puasa inilah destinasi buka puasa aku dan kawan-kawan bersama lecturer. tapi tak selalulah. lokasi yang berdekatan dengan masjid dan berpuluh-puluh bazaar selalunya menjadi tempat wajib seisi rakyat Pahang berbuka (harus skema). bila dah nak dekat berbuka memang penuh padang. orang lain buka puasa kat kedai makan grand kita orang buka puasa dengan menikmati keindahan alam. =) Alhamdulillah. 


Sebagai student majlis-majlis sambutan seperti ini haruslah dihadiri. bak kata orang watpe bayo mahal-mahal kalau tak manfaatkan. mihmihmih. disebabkan ingin memanfaatkan apa yang ada tanpa aku sedari pinggan pastik yang diberikan tidak seperti mengisi makanan biasa, malahan seperti nasi ambeng pula gwe tengok. bahahaha. (maaf kualiti gambar tidak semenggah makanan)


Ini pula foodcourt gelas besar. selalunya akan jadi tempat kami buat event birthday party dan farewell dinner untuk kawan-kawan. takde benda lain lah aku order melainkan nasi goreng patayya. 



Aku merupakan penggemar sizzling @ hot plate. bila mengidam aku akan ke Giant (foodcourt) untuk menikmati hot plate kegemaran. siyes weh korang harus cuba kalau kesini. 





Tapi kehidupan sebenar tidaklah selalu indah sebagai student. harus juga mengikat perut dan masak sendiri. jadi lauk sardin menjadi santapan pabila berbuka. makan pun dalam mangkuk je. sedih betul hidup. (sebenarnya baru dua kali je masak,selalunya beli kat bazar) mihmihmih =)


#dalam setiap gambar ada ceritanya.


Thank you for reading this entry!


No comments:

Post a Comment