try

Tuesday, February 19, 2013

Resepi : yee mee kungfu



Assalamualaikum =)



edisi masak-masak



Kuantiti pemakan adalah seorang dan berstatus bujang. itu hari for the first trial aku untuk mencuba resepi ni. rumah perlulah kosong takde orang. baru aman nak bikin rancangan masak sendiri (yakni syok sendiri) waahahaha =)


Ingat! disebabkan si pemakan aku sorang je jadi bahan-bahan hanya dalam kuantiti sedikit dan menjimatkan. kekeke




: Bahan - bahan :


yee mee
sedikit air
daging ayam
bawang putih
bawang merah (bby onion)
kiub pati ayam
lobak merah
tepung jagung
cili api
sayur sawi

kuantiti bahan terpulang pada korang.


: cara- cara :

Tumis bawang putih dan bawang merah. tapi aku lagi suka pakai bby onion sebab manis. bila sudah terbit bau masukkan air. biarkan seketika.

Masukkan daging ayam, sayur, cili api( aku suka pedas jadi aku akan potong cili kecil - kecil),masukkan sedikit kiub ayam dan campuran tepung jagung bersama air. kacau dan biar sampai kuah sedikit likat.

masukkan bahan perasa mengikut tahap kesedapan deria lidah anda dan siap!



Sebenarnya aku lagi suka masak resepi ni dari spagetti. ikut selera. orang bujanglah katakan. aku ingat nak habiskan je. tapi saje mengenangkan sapa yang balik dulu dapatlah merasa yee mee buatan aku yang seciput tu. walaupun tengok hek eleh adik aku pun reti wat tapi akak aku cakap sedap. hik3.




Thank you for reading this entry!









No comments:

Post a Comment